Col suo primo racconto scritto a 16 anni ha vinto il primo premio del “Modello Pirandello”, prendendo ad Agrigento un milione - e tre chili.
Ha vinto diversi concorsi letterari, pubblicando poesie e racconti in antologie e riviste; si è dedicata inoltre alla realizzazione di opere multimediali legate alla musica, arrivando finalista in concorsi nazionali e internazionali.
Con il documentario “Nascostamente” ha vinto il primo premio del Video- Concorso Francesco Pasinetti nel 2013.
Da alcuni anni scrive per il teatro; le sue opere sono andate in scena al Palazzo Ducale di Venezia, al Chiostro Nina Vinchi del Piccolo Teatro di Milano e al Nuovo Teatro San Paolo di Roma.
Sinossi
Da Napoli, con leggerezza e curiosità, India arriva a Padova per studiare Psicologia. Dopo pochi giorni in ostello ha già trovato una bici e una casa.
Le sue coinquiline non potrebbero essere più diverse tra loro: Patty è al terzo anno del DAMS, studia teatro e fa mille altre cose; Niki è una matricola di Psicologia e viene dalla Puglia, si lamenta per tutto ed è ossessionata dall’igiene.
Per India la prima occasione di socializzazione è un concerto pre-diploma di un ragazzo padovano, Giotto, incredibilmente dotato nel suonare il flauto dolce. Al concerto segue uno spritz collettivo. Inizia così la scoperta del mondo della musica antica da un lato e di quello dei musicisti dall’altro.
Il momento della settimana che più riempie di gioia e di energia India coincide con le prove del coro rinascimentale dell’università. Prova dopo prova inizia a familiarizzare con un un mondo insospettato di compositori dai nomi improbabili e di brani con idee ben strane: far fare i versi degli animali ai coristi, imitare le formiche che solleticano la gamba, amanti che muoiono come cigni… Nel coro, oltre alla presenza rassicurante di Patty, spicca quella di Odetta, un soprano presuntuoso e vanesio.
Da Napoli, intanto, India riceve la notizia di un malore di suo zio. In quel momento inizia a sentire il peso della lontananza, la forza dei legami familiari, l’importanza della buona salute. La cosa si risolverà dopo qualche tempo, ma farà emergere un aspetto della vita dello zio poco piacevole.
Lo studio prosegue bene, ogni tanto capita l’occasione di trovare un lavoretto. Per il ponte dell’Immacolata Chika, la sorella di India, arriva a Padova per una visita. Insieme le due vanno a caccia di monumenti e di divertimenti, sfinendosi tra le camminate, gli aperitivi e le confidenze.
Il tempo scorre, le vacanze natalizie sono tranquille e, salutando i genitori alla stazione, India non dà segni di cedimento. Vedere però il Vesuvio, in tutta la sua maestosità, che si allontana la farà scoppiare a piangere.
Il ritorno a Padova non è scoppiettante: Giotto non ha organizzato niente per Capodanno, tutti gli altri amici sono via. La partecipazione a un pan e vin in campagna risolleva un po’ India, che continua così la sua scoperta delle tradizioni venete.
Qualche problema con l’inglese, ma la sessione d’esame si conclude senza troppi problemi. Per distrarsi cosa c’è di meglio di fare un giro a Venezia col Carnevale? India chiede a Giotto di accompagnarla, ma lui non può, deve studiare. Sarà una brutta sorpresa scoprire che, in seguito alla richiesta della madre, tutta la famiglia andrà a Venezia senza avvisarla. Come interpretare un’azione così? Ha senso dichiarare guerra aperta a quella che a stento potrebbe definirsi sua suocera?
Arriva la primavera e con sé porta le elezioni e la Pasqua. India ha scoperto che Giotto le aveva mentito per mesi riguardo al suo passato e decide di lasciarlo. Lui, però, dimostra di essere profondamente innamorato di lei e cerca di schierarsi contro il volere dei propri genitori: compra a loro insaputa un biglietto per Napoli, ma la mamma lo scopre e ha un malore. Ancora una volta India sarà sola, ma, nel sole di Ischia, non le peserà poi tanto.
Dopo un po’ di tempo i due tornano fiaccamente insieme, anche se un paio di episodi danno da pensare a India: Giotto ha chiesto a Odetta di cantare con il quartetto di flauti del quale fa parte, senza proporlo prima a lei. Inoltre ha continuato a mantenere contatti con la sua ex e insieme hanno fatto un concerto. La mente di India è sempre più lontana da Giotto, anche se la storia si trascina.
Nuova sessione d’esami, nuove feste, nuove coppie che si formano. India rivede per una sera Gaetano, una sua vecchia fiamma di Napoli, e l’attrazione ha la meglio sul buon senso. La scelta di non seguire Giotto nei corsi estivi di musica antica non le peserà per niente. Mentre è al mare, però, riceve un messaggio sibillino. Da quel momento Giotto non si farà più vivo, né con lei, né con gli altri amici, e questo suo silenzio la destabilizzerà completamente.
Il fumo, l’alcol, il sesso promiscuo non aiutano a cancellare il dolore del distacco, del ripudio, del silenzio imposto. Come risalire la china?
Per l’Opera completa contattare l’Autore.
In via Garibaldi la stava una vecia impiraressa, che de nome la faseva Cate, Caterina Ponal. La gaveva più de 90 ani e fin a quatro zorni prima de… la lavorava ancora. No la gera mai stada in teraferma. No la gaveva mai visto, che so, un bo, un cavalo, n’aseno, però, dentro la so casa, la gera el pilastro. Nei ani la gaveva organizà un picolo laboratorio de perle nel magazen che dava sula calle. No che la fusse diventada rica, però ogni giorno la famegia gaveva un piato de minestra, e un per de volte a setimana i magnava anca polenta e sepe, o polenta e bisato. E, se no ghe gera gnente, i magnava polenta e onze, ma i viveva co ordine e co dignità. Oh, e la gera na famegia granda, quatro fioi, do masci e do femene, le niore, i zeneri e diese nevodi.
El marìo, i lo ciamava Nane Graspa, e no te spiego par cossa. Ma, se sa, el timon tien drita la barca, la Cate faseva rigar drito tuti, dando per prima el bon esempio. La matina la toleva na carega e la sessola, la se meteva en cale cole altre done e le faseva bozzolo. E po, via per ore e ore cola palmetta a impirar perle, e co gaveva dele agàde longhe cussì, via co n’altro mazzo.
La domenega po, la meteva la traversa de la festa, le papusse ricamae, e ale tre la se vedeva co le comari. Le ciacolava, le rideva, le cantava, le se contava le so robe, e qualche volta le zogava ala tombola. 77! Le gambe dele done! 22! Le ochete! 80! La goba canta!
E zo a ridar, zo a cantar, e zo goti de scabio, le se perdeva via e ala fine le gera cussì alegre - e cussì mbriaghe - che le pareva più zoveni de vinti ani.
Ala fine, povareta, la xe sciopada e la famegia no gaveva miga i schei par far i funerali. Eora so fia più granda va a ciamar la Gigia, che tuti ciamava cazzafati spogiamorti, ve imaginé parché. La dise: no star preocuparte, ghe penso mi, ti vedarà, qua semo a Castelo, miga a San Polo. La tol un piato, ghe fa una crose nera sora e lo mete sula carega fora dela porta, spetando che qualchiduni ghe meta una oferta. Passa diese minuti, gnente. Passa vinti, ancora gnente. Passa mez’ora e la Betina, la fia dela Cate, scominzia a vardarla mal. La Gigia, però, che sa de che gamba le done le va sote - co se trata de no far na bruta figura - cossa la pensa? La mete do monede de cinque lire nel piato. E tute le done, zo a metar oferte e finalmente i funerali i se pol far.
Dalla cale del Ganzer ala ciesa de San Piero ghe gera tuta Castelo, tuti coi oci bassi, commossi, senza dir gnente. All’uscita le done le scominzia un fià a pispolar, po le se ferma, le se varda, una la scominzia quasi come un sussurro, e tute le altre ne va drio.
Semo tute impiraresse
semo qua de vita piene
tuto fògo ne le vene
core sangue venessiàn,
no ghe gnente che ne tegna
quando furie deventèmo,
semo done che impiremo
e chi impira gà rason.
E questa gera la storia de Caterina Ponal, na femena che pure da morta se ga fato rispetar.
Imaginé de star a Muran più de cinquecento ani fa. Eora, ghe gera un certo Anzolo Barovier, che’l gera un strigon. Co ch’el tocava el vero faseva un capolavoro. Tanto par dirve, el vero cristalo, quelo trasparente, lo ga inventà lu; pareva quelo de rocca, ma no ghe meteva el piombo. Come xe che’l lo gavarà fato? Mah. E po, el faseva anca veri che pareva piere dure e smalti luminosisimi, pensé ala coppa Barovier.
Bon, el fa sie fioi, la seconda la gera la Marieta, un spetacolo.
Fin da picenina, el se la porta in fornasa e ghe insegna tuti i segreti del vero e ela se li scrive su un tacuin.
Nel 1494 la fornasa tol a lavorar un certo Giorgio, un garzon che vegniva da Spalato, un dalmata insoma. El gera soto de na gamba, e par questo i lo ciamava Ballarin. A parte la gamba sota, el gera svegio e lavorador, anca massa svegio. Desso ve conto. A un certo punto ‘l scominzia a lavorar cola Marieta e, sicome no’l gera un molton, sapa pian e spenzi guaivo, no’l diseva ala Marieta “che bea che bea”, ma “che brava che brava”. E, visto che’l no gera beo, la faseva rider, e ridi ancuo, ridi doman, un zorno la Marieta ndando a messa no se desmentega el tacuin ala fornasa?
E ‘l Ballarin zo a copiar tuto de furia e dopo, cossa falo, no’l scampa via? Co Marieta se ne incorze, de boto la pensa: bruto fio de un cancaro, Dio te manda pan, pesse e un spin in culo! El pezo, xe co ela lo dise a so pare. Missier Anzolo no ghe pensa do volte, va dai sbirri, lo denuncia e lo fa finir in preson. E quanto tempo’l ghe resta? In quatro e quatro oto un vetraio dela concorenza, certo Alvise Trevisan ghe paga la cauzion, lo tol ala fornasa co lu e ghe da anca so fiola da maridar.
Polé imaginarve la Marieta, povareta. Fato sta che dopo un fià de tempo la capisse che, anco co’l tacuin segreto, Ballarin no’l xe bono de far i veri come che li faseva ea, anzi, e po a Muran ghe xe posto par tuti. E cussì, xe vero che la no se maridarà mai, ma la continua a sperimentar, far, brigar. A un certo punto la ga sta idea de far dele canne forae co dentro tanti strati e, na volta molae, le fa un disegno a stela de dodese ponte, bianche, blu e rosso matòn. Le ciama canne rosette.
Co la canna roseta la farà oldani de rosete, sechieti de rosete, maneghi da pugnali e maneghi de corteli de rosete, tuto de rosete. Le collane de perle Rosete diventarà preziosissime in Africa, pensé.
Ma no la finisse miga qua, savé: el doge Agostin Barbarigo permete a Marieta de verzar na fornasa tuta sua de ela, par far i veri beisimi che la gà inventà.
E cussì, da una storia de “spionagio industrial”, una dona la xe diventada un’imprenditrice e ga fato rosegar tuti i altri vetrai de Muran.